Beste Cornelis,

Beste Cornelis,

Hieronder zie je hoe Contentleaders scoort op de 4 belangrijkste voorwaarden voor exponentionele groei. Direct daaronder zie je per gebied en per vraag de tips, downloads, templates en checks om de direct de gebieden te verbeteren. Je krijgt alleen tips op gebieden waar voor jouw bedrijf groeiruimte zit. Succes!

Direct naar groeikansen voor Contentleaders op basis van de thema’s

(of scroll naar beneden om alles te bekijken)

De basics

Vraag: het gedrag van onze klanten is significant aan het veranderen door de laatste digitale ontwikkelingen.

groeikans: Buyer Persona Canvas

Wil je je klant goed begrijpen, maak dan een buyer persona van je klant(segmenten). Je kunt het Buyer Persona canvas gebruiken om dit makkelijk in kaart te brengen. Klik op de button hieronder om het Buyer Persona Canvas te downloaden.

Vraag: als wij niet inspelen op de ontwikkelingen van De Commerciële Revolutie dan heeft dat significante impact op onze omzet en marge.

groeikans: kernvraag

Vraag jezelf eens af: is onze winstgevendheid gemiddeld groter dan die van de branche? En groeien jullie ook gemiddeld sneller dan dan bedrijven in jullie branche? Als op één van de vragen het antwoord nee is, dan is jullie commerciële strategie niet toekomstgericht.

Vraag: onze organisatie speelt snel genoeg in op de veranderende klant in zijn manier van kopen

groeikans: inspiratie van een koploper

Vraag jezelf eens af: hoeveel procent van de omzet komt uit producten die 4 jaar gelden nog niet bestonden? Innovatie is tegenwoordig een toverwoord in het bedrijfsleven, maar voor het ruim honderd jaar oude 3M vormt het de kern van zijn bestaan en is hiermee een prachtig voorbeeld: van de inkomsten komt 30 procent uit producten die vier jaar geleden nog niet bestonden.

Vraag: wij hebben een helder beeld over, en begrijpen goed wat de impact gaat worden van de digitale revolutie op onze commerciële organisatie.

groeikans: Brown Paper Commerciële Revolutie

Laat ons je helpen! In onze Brown Paper Commerciële Revolutie toets helpen we je de impact begrijpen samen met je complete commerciële team. 

Vraag: ons bestuur is volledig op de hoogte van wat er gaat veranderen door de digitale ontwikkeling in commercie.

groeikans: video’s om je te helpen

Gebruik één van de onderstaande video’s om het beter uit te kunnen leggen:

Vraag: wij hebben de beste klant succes portfolio om klanten van een totaal droom oplossing te voorzien (of verkoop je deeloplossingen met je oude producten en diensten portfolio)

groeikans: value proposition canvas

Gebruik het value proposition canvas om te toetsen of je echt een droomoplossing hebt / of hoe je deze kunt ontwikkelen. Bekijk de uitleg in de video hieronder. 

Social Selling

Vraag: onze digitale strategie is voor iedere medewerker helder, smart en heeft een doordachte uitvoerbare route.

groeikans: OGSM methode

Wil je de strategie helder, begrijpbaar en werkbaar formuleren? Zodat deze niet in een lade beland, maar echt werkt? Gebruik dan het OGSM businessplan op een A4. 

Vraag: iedere medewerker ook buiten commercie omarmt de kansen die je kunt creëren met Social Selling

groeikans: kernvraag

Iedere medewerker bewust maken van Social Selling gaat minder over een beleid en meer over een beweging intern op gang brengen. Bekijk de onderstaande video voor inspiratie:

Vraag: onze huidige commerciële organisatie / commerçanten zijn zich bewust van de digitale ontwikkelingen en spelen daar dagelijks actief op in.

groeikans: inspiratie van een koploper

Bekijk de onderstaande video en leer waarom jou het niet lukt om de digitale ontwikkelingen over te brengen (en wat je er aan kunt doen)

Vraag: wij beschikken op onze Social Media platformen over de meest relevante content en commerciële medewerkers gebruiken dit massaal

groeikans: inspiratie van een koploper

Gebruik je deze soorten content al?

  • Een whitepaper over een actueel relevant onderwerp voor de doelgroep
  • Een (bespaar)test of een scan
  • Een trendrapportage
  • Een onderzoek
  • Een videocursus / een videoserie
  • Een ROI calculator
  • Een infographic
  • Een koopgids
  • Een quiz
  • Een e-book
  • How-to-video’s
  • Een presentatie
  • Een webinar
  • Een toolkit
  • Een FAQ
  • Een customer- / businesscase
  • Een offline of online cursus / workshop weg
  • Een (online) competitie / challenge / hackaton

Vraag: social Selling wordt als een integraal proces binnen onze organisatie uitgevoerd waarbij Sales, Marketing & Delivery nauw met elkaar samenwerken

groeikans: inspiratie van een koploper

Wat voorkomt jullie om dit wel te bereiken? Gebruik de Gamestorming Speedbot methode om dit in kaart te brengen. Klik hier voor uitleg van de medhode.

Vraag: onze Social Selling aanpak levert aantoonbaar verkoop resultaat op

groeikans: inspiratie van een koploper

Meten jullie de volgende KPI’s? Begin er anders mee om de prestaties aanzienlijk te verbeteren.

  • Conversieratio van websitebezoekers naar leads.
  • De doorlooptijd van het lead nurturingproces.
  • De cost-per-lead/afspraak/order.
  • Het aantal gesprekken voor een order.
  • De conversieratio van afspraken naar deals.
  • De conversieratio van leads naar afspraken.
  • De campagnevorm die het beste van websitebezoeker naar lead leidt.
  • Het aantal gegenereerde leads.
  • De sales met de hoogste conversieratio.

Vraag: ons personeel is uitstekend opgeleid in het toepassen van Social Selling.

groeikans: inspiratie van een koploper

Begin klein, online is er veel te vinden. Bekijk bijvoorbeeld een de Social Selling met LinkedIn training.

Vraag: wij weten wat klanten en anderen over ons schrijven en reageren daarop actief (Social Listening).

groeikans: inspiratie van een koploper

Gebruiken jullie deze tools al?

Sales Art experience

Vraag: het gedrag van onze klanten is significant aan het veranderen door de laatste digitale ontwikkelingen.

groeikans: Buyer Persona Canvas

Wil je je klant goed begrijpen, maak dan een buyer persona van je klant(segmenten). Je kunt het Buyer Persona canvas gebruiken om dit makkelijk in kaart te brengen. Klik op de button hieronder om het Buyer Persona Canvas te downloaden.

Vraag: als wij niet inspelen op de ontwikkelingen van De Commerciële Revolutie dan heeft dat significante impact op onze omzet en marge.

groeikans: kernvraag

Vraag jezelf eens af: is onze winstgevendheid gemiddeld groter dan die van de branche? En groeien jullie ook gemiddeld sneller dan dan bedrijven in jullie branche? Als op één van de vragen het antwoord nee is, dan is jullie commerciële strategie niet toekomstgericht.

Vraag: onze organisatie speelt snel genoeg in op de veranderende klant in zijn manier van kopen

groeikans: inspiratie van een koploper

Vraag jezelf eens af: hoeveel procent van de omzet komt uit producten die 4 jaar gelden nog niet bestonden? Innovatie is tegenwoordig een toverwoord in het bedrijfsleven, maar voor het ruim honderd jaar oude 3M vormt het de kern van zijn bestaan en is hiermee een prachtig voorbeeld: van de inkomsten komt 30 procent uit producten die vier jaar geleden nog niet bestonden.

Vraag: wij hebben een helder beeld over, en begrijpen goed wat de impact gaat worden van de digitale revolutie op onze commerciële organisatie.

groeikans: Brown Paper Commerciële Revolutie

Laat ons je helpen! In onze Brown Paper Commerciële Revolutie toets helpen we je de impact begrijpen samen met je complete commerciële team. 

Vraag: ons bestuur is volledig op de hoogte van wat er gaat veranderen door de digitale ontwikkeling in commercie.

groeikans: video’s om je te helpen

Gebruik één van de onderstaande video’s om het beter uit te kunnen leggen:

Vraag: wij hebben de beste klant succes portfolio om klanten van een totaal droom oplossing te voorzien (of verkoop je deeloplossingen met je oude producten en diensten portfolio)

groeikans: value proposition canvas

Gebruik het value proposition canvas om te toetsen of je echt een droomoplossing hebt / of hoe je deze kunt ontwikkelen. Bekijk de uitleg in de video hieronder. 

0

Send this to a friend