Wil je het of wil je het echt? Echt willen is aanstekelijk!

Hoe vaak hoor je dat je vrienden, collega’s of managers wel ‘iets’willen doen? Zakelijk en privé. Ik dagelijks.

In mijn werkomgeving gaat dat vaak over zaken zoals bijvoorbeeld: boeken en artikelen schrijven, een specifieke klant of klantgroep bellen, een event opzetten, marktsegment ontginnen of gewoon een propositie in de markt zetten en ga zo maar door. Je hebt er dan over en je ziet de glimlach al komen. Hoe gaaf zou het zijn als ik deze werkdroom zou kunnen realiseren… Soms worden er al aantallen genoemd van de beoogde droom resultaten. Dat maakt het allemaal nog tastbaarder.

Hoe leuk is het om iemands droom te kennen?

De tijd vliegt voorbij en na een paar weken zijn bij een aantal werkdromers de resultaten zichtbaar. Er is iets in beweging gezet. De dromer heeft zijn persoonlijke verantwoordelijkheid genomen en tijd geïnvesteerd. Hij of zij is uit zijn comfortzone gegaan en de eerste fysieke uitwerkingen zijn zichtbaar.

Een boek, een propositie, een artikel en na het bellen met een beoogde klantengroep is er zelfs een event gepland. Diegene dit zich in beweging hebben gezet en tot actie zijn gekomen zijn supertrots. Hun werkdroom is bijna of volledig gerealiseerd. Ze kunnen terugkijken en met veel energie vertellen: dat heb ik toch maar gedaan!

Wanneer de dromer over zijn droom vertelt, heeft dit niet alleen een effect voor de dromer maar ook voor diegene in zijn omgeving. Het is aanstekelijk! Het heeft zelfs een vliegwielwerking op de omgeving. Voor mij staat een vraag die ik stel aan elke een dromer centraal: Wil je het, of wil je het echt?

Wanneer het antwoord zonder twijfel is: Ik wil het echt, dan komt er actie! Je merkt het gelijk: concrete acties, je persoonlijk verbinden, ontwikkeling, in kleine en grote noodsituaties een hulpvraag, een plan met mijlpalen en eindresultaat en echt commitment. Natuurlijk bij het behalen van het eindresultaat: Hoe we het gaan vieren?

Welkom bij de Ik wil echt-club.

Wil je meer leren over hoe een moderne salesmachine en commerciële blauwdruk eruitzien? Boek dan een inspiratiesessie en daag jezelf en je team uit het verschil te maken met jullie organisatie.

 

Deel dit artikel:

Facebooktwitterlinkedinmail
0

Send this to a friend